My 6 pot seems to be very down on power why?

for zoze who'd like to spik angliche...

Modérateur : Modérateurs

Répondre
splaaaash
teste les ressorts à lames...
Messages : 6
Enregistré le : mercredi 10 août 2011 13:54

My 6 pot seems to be very down on power why?

Message par splaaaash » lundi 05 sept. 2011 12:22

My 6 cylinder 109 seems to lack power she stuggles to get up even easy hills

Could it be the carb? or just non use while i wait and wait and wait for the papers to make her French

Avatar du membre
TNK
plus sur le net que sous le Land...
Messages : 827
Enregistré le : jeudi 23 avr. 2009 17:11
Localisation : Guadeloupe

Re: My 6 pot seems to be very down on power why?

Message par TNK » lundi 05 sept. 2011 19:32

Could be the dizzy, also.
"Et si tout n’était qu’illusion et que rien n’existait ? Dans ce cas, j’aurais vraiment payé ma Land Rover beaucoup trop cher."

Avatar du membre
parksy64
plus sur le net que sous le Land...
Messages : 512
Enregistré le : mercredi 15 oct. 2008 12:07
Localisation : Wiltshire, UK
Contact :

Re: My 6 pot seems to be very down on power why?

Message par parksy64 » lundi 05 sept. 2011 21:26

Check the timing and clean the carb....
Parksy
Ex-80", 86", Ex-86, Ex-88", 107", 107", Ex-109", Ex-Rangey 2 door, Ex-Rangey Ambi, Ex-101, Ex-101, 109" FC
http://www.surf-rover.com & http://www.emen-ongi.com

Je vous prie de m'excuser pour la qualité de mon français!

Avatar du membre
ant
dort avec la 'green bible'...
Messages : 122
Enregistré le : lundi 26 juil. 2010 14:23
Localisation : Canton de Valais, Suisse.

Re: My 6 pot seems to be very down on power why?

Message par ant » mardi 06 sept. 2011 22:47

As bert so rightly says - first priority is to check the compression pressures. If the pistons or valves are leaking, any other adjustments are a complete waste of time.

Here for you if you need further advice.

ant

Avatar du membre
Mr_Scruff
graisse les pivots...
Messages : 43
Enregistré le : mercredi 04 nov. 2009 10:52
Localisation : Angleterre (Stamford)

Re: My 6 pot seems to be very down on power why?

Message par Mr_Scruff » jeudi 08 déc. 2011 18:03

It's knackered. Give me £5,000 and I'll post you a new one.
1952 Série I 80 2-litres essence "PHT 188"

GB - FR - CH, July 2011


Dents sont comme des rayures grâce à une meilleure histoire!

Répondre